در حال بارگذاری ...
جمعه 12 بهمن 1403
nus.ac.ir

بازدید دکتر سلمانی از آموزشکده فنی و حرفه ای دختران آمل و شرکت در جلسه شورای اداری آموزشکده

دکتر سلمانی مدیرکل محترم حوزه ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای : تصمیم ساز شکل گیری دانشگاه فنی و حرفه ای (جهت پیشبرد متعالی این نظام آموزشی، پیشنهادها و پیگیری های پروفسور صالحی بوده است )

به گزارش روابط عمومی آموزشکده فنی دختران آمل مدیرکل محترم حوزه ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای با حضور در آموزشکده فنی و حرفه ای دختران آمل از امکانات و ظرفیت های این آموزشکده بازدید بعمل آورده و در جلسه ای با کارکنان دانشکده گفتگو کردند. در ابتدای جلسه و پس تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، دکتر عابدی رییس آموزشکده ضمن خوش آمدگویی و تشکر از حضور دکتر سلمانی در جمع کارکنان آموزشکده،  اظهار امیدواری کردند: حضور مستمر مسؤلین دانشگاه در مراکز باعث تقویت روحیه در بین کارکنان و تلاش مضاعف آنان در جهت ارتقاء و اعتلای دانشگاه فنی و حرفه­ ای در سطح ملی شود. در ادامه دکتر سلمانی در سخنانی به چگونگی شکل گیری بدنه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به عنوان نظام مند ترین دانشگاه در نظام آموزش عالی کشور معرفی کرده اند و اتفاقهایی که در شکل گیری این نظام بعد از شکل گیری دولت به مفهوم فعلی در کشور است افتاده نیاز به نیروی انسانی ماهر و متخصص در بدنه دولت احساس شد و نیاز این نیرو سبب شکل گیری نظام آموزشی عالی شده که بر حسب فرهنگ جامعه ایرانی و علاقمند بودن به علم و تحصیل آموزش عالی کشور گسترش یافت که خروجی آن چندین میلیون نفر  فارغ التحصیل بوده که قسمت اعزم این افراد تمایل به پیوستن به بدنه دولت دارند چه در زمینه عضو هیئت علمی ، کارمند یا به عنوان شغل های دیگری در نظام اداری دولت تعریف شده است و این خروجیها به طبع بار مضاعفی را در دوش جامعه ایجاد کرده که اکثر خانواده ها با این معزل دست و پنجه نرم می کنند.

طی این فرایندها اتفاقی که افتاده این بوده است که مجموعه ای در دهه 30 و 40 در داخل آموزش عالی شکل گرفت که این مجموعه رسالت متفاوتی دارد.شکل گیری آموزشکده ها و دانشکده ها بوده که تفاوت ماهوی بسیار قوی داشته است. با توجه به فراز و نشیب های که در سالهای اخیر در پیکره دانشگاه فنی رخ داده، اتفاق خوبی افتاده که یکی از تصمیم ساز های این حوزه دکتر صالحی عمران بوده که در سال 88-89 پروژه ای ازانقلاب فرهنگی به عهده ایشان بوده که اتفاقهای مهمی در نظام آموزشی رخ داده که بعد مدت دو سال خروجی آن شکل گیری دانشگاه فنی و حرفه ای بوده است.

در این برهه خدمت در دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از سال 96 به بعد تلاشهای مختلفی انجام شده که علاوه بر هویت بخشی به نام دانشگاه فنی و حرفه ای در جلسه معاونین وزارت علوم و صدا و سیما و .... تدوین سرفصل های جدید در خصوص شورای برنامه ریزی مستقل دانشگاه فنی و حرفه ای و به سرانجام رساندن 45 سرفصل در 1/5 سال بوده است.

در نهایت ساماندهی و پیگیریهای مربوط به کارکنان بند ذال ، قراردادیها و پیمانی ها و حق التدریس ها و مطالبات بازنشستگی و به تمامی سوالات کارکنان پاسخ شفاف داده شده است.